Vellykket markedsføring

 

Når man laver hjemmeside så skal man tænkte på at man lever op til den image der forventer, f.eks. hvis dine kunde søger en maler som er billig, så vil de nok ville finde en maler hjemmeside der er basic og ikke alt for flot. Se denne maler i Københavns hjemmeside, det er farverig pæn, men ikke for fancy, 
1. Hvad vil du opnå?
Find det der adskiller dig fra dine evt.  konkurrenter. Hvilket billede ønsker du selv, at dine  fremtide kunder skal have af dig og dit firma? Her er det vigtigt at være meget specifik: ”Jeg vil have malerbutikken med den bedste service”. Det handler også om, hvordan du får tilbage de kroner of øre, du investerer i markedsføring. Når du sætter mål, så er det også vigtigt, at de er specifikke og målelige: “Jeg vil sælge 100 skoer på to uger”. Hvad vil du have kunder til vide om dig  i din reklame. Hvad vil du have, at de skal tænke og til sidst, hvad vil du have dem til at gøre?

2. Hvilke mennesker skal du nå (målgruppe)?
Når du tænker på de du vil nå dvs. din målgruppe, er det godt, hvis du ser en person foran dig. Forestil dig Lide i Holbæk det er meget bedre end “kvinder over 40 i små samfund”. Du skal prøve at forstå, hvordan denne person tænker for at påvirke hende i din markedsføring og reklame.

3. Hvad er dit emne?
Hvad vil du virkelig sige i din reklame og markedsføring? Den grundlæggende regel er: én ting ad gangen! Hvert yderligere argument tager kraft fra det foregående.

4. Hvad sker der omkring? Hvad sker der i verden og i det samfund, hvor du er? Hvad taler folk om? Hvor skal du informere? Når du ser din målgruppe foran dig, hvis du ved, at det er Lise i Holbæk,  du vil nå, så ved du normalt også, hvordan man når hende. At vælge den rigtige vil gøre det meget lettere, hvis du har gjort et godt stykke arbejde med at beslutte, hvem du vil nå. 6. Hvordan skal du informere? Dette handler om, hvilken tone du bruger. Hvordan vil du blive opfattet? Det skal være den samme følelse i annoncer, brochurer og på internettet som ved at møde dig personligt. 7. Hvem skal informere? Kan en anden, såsom en af ​​dine kunder, sige, hvad du vil sige? En kommentar fra enhver udenforstående har mere troværdighed. 8. Hvad opnåede du? Følg dine aktiviteter op. For eksempel, hvis du har været ti en specifik en messe og solgt dine produkter, er det absolut det mindste, du skal gøre for at finde de ting, der var virkelig gode, måske fire ting, som du kan forbedre. Det handler om at lære og blive bedre hele tiden.

 

Skriv til din læsere, fx se disse to låsesmede https://www.lasesmed-amager.dk/laasesmed-dragoer/ og https://www.lasesmed-norrebro.dk/, de skriver begge til sine lokale kunder, dette er at anbefale hvis du er en lokal virksomhed.